Magnesium is een zeer belangrijke mineraal voor het lichaam. Dit mineraal kan het lichaam niet zelf aanmaken en mede hierdoor is het belangrijk om ruim voldoende voedingsmiddelen te gaan consumeren die aan de eis voldoet. Het is moeilijk om te veel magnesium binnen te krijgen, eigenlijk kunnen wij dus simpelweg zeggen hoe meer magnesium je via jouw voedsel weet binnen te krijgen, hoe beter het is. Natuurlijk is dit niet helemaal waar, een overschot aan mineralen en stoffen in het lichaam is eigenlijk nooit goed. Hierdoor is het ook zeer belangrijk dat je doormiddel van voedsel het juiste aantal magnesium aan je lichaam weet te geven.

Hoeveel magnesium heeft een mens gemiddeld nodig?
Ieder persoon en ieder mens is anders, ook de hoeveelheid magnesium die een mens voor zijn lichaam nodig heeft is dus verschillend. Natuurlijk gebruikt men in de medische wereld een maatstaaf om te kunnen meten wat een goede of juist een slechte hoeveelheid magnesium is dat aanwezig is binnen het lichaam van de mogelijke patiƫnt. Voor de hoeveelheid magnesium die je nodig hebt op een dag is het ook nog eens noodzakelijk om te kijken naar het geslacht van de persoon. Voor een man is het gemiddelde dat noodzakelijk is 250 tot 250 Milligram en voor een vrouw ligt het gemiddelde op 300 tot 350. Vrouwen die in verwachting zijn dienen echter een gemiddelde binnen te krijgen van ongeveer 480 milligram.

Wat moet ik eten voor voldoende magnesium?
Een te kort aan magnesium is niet zeer snel te bereiken. Toch zijn er nog altijd mensen die te kampen hebben met een te kort aan magnesium. De reden dat een echt te kort aan magnesium moeilijk te bereiken is komt voort uit het feit dat magnesium eigenlijk in zeer veel voedsel dat een mens op een dag eet eigenlijk al aanwezig is. Natuurlijk bevat het ene voedingsmiddel meer of minder magnesium dan het ander. Magnesium tref je aan in bijvoorbeeld noten, groenten en granen. En daar komt ook meteen de reden vandaan dat ondanks dat het moeilijk is om een magnesium te kort te bereiken er toch steeds meer mensen op de wereld zijn die hier mee te maken hebben. Maar liefst 20% van de bevolking heeft namelijk te kampen met een te kort aan magnesium. Deze mensen eten dus veelal een te kort aan groenten, noten en granen. In Amerika is het percentage dat te kampen heeft met een te kort aan magnesium echt schrikbarend te noemen, in Amerika heeft namelijk ruim 60% van de mensen te maken met een te kort aan magnesium.

Hoe los ik een te kort van magnesium op?
Een te kort aan magnesium is eigenlijk zeer simpel op te lossen. Voor het oplossen van een magnesium te kort hoef je enkel en alleen je eetpatroon en eetgewoontes aan te passen. Makkelijker gezegd dan gedaan dus. Om het magnesium te kort op een natuurlijke wijze op te lossen kan je meer groene groenten, bonen, bananen of volkoren granen gaan eten. Ook via supplementie kun je het gehalte op een eenvoudige manier verhogen.